2017. 04. 04.
BaselWorld szintű kiállítás csak egyszer van egy évben, ezért minden márka ekkorra időzíti az idény legfontosabb bejelentéseit. A 2017-es mustra a Seiko-rajongók számára igazán sok érdekességet tartogatott.
A Seiko az egyetlen minőséget és mennyiséget előállító tradicionális gyártó a prémium órák szegmensében Európán kívülről, így mindig különös figyelem irányul rá a világ legnagyobb óra- és ékszerkiállításán.
Önálló márkaként hódít tovább a Grand Seiko
Nem is okozott csalódást a szakmának és az órarajongóknak a japán gyár, rögtön egy átütő erejű hírrel indította a hetet Baselben: a Grand Seiko önálló márkává válása mérföldkőnek számít a nagy múltú cég történetében. A kollekció, amely 1960. óta a márka csúcskategóriás modelljeit vonultatja fel, és amelyet 2012. előtt nem is forgalmaztak Japánon kívül, most önálló életre kel.
Egyelőre még csak annyi biztos az önállósodás megvalósulási formáiból, hogy lesznek Grand Seiko márkaboltok. Ez azt jelzi hat évvel az első Seiko mono brand boutique megnyitása után, hogy a márka image-e annyit fejlődött, hogy bizony van igény arra, hogy a márkaboltokban kapható csúcstermékeket külön, Grand Seiko Boutique-okban lehessen megvásárolni.
BigDate és koktél
Baselben mutatták be az új Astron modellt is, amelynek legszembetűnőbb újdonsága az, hogy nagy dátumkijelzőt kapott a szerkezet. A Seiko technológiai zászlóshajója már 5 éve van a piacon, jelenleg 4 változatban kapható, és idén újabb sorszámozott verzióval is megjelent – jelezvén, hogy az Astron folyamatosan törekszik a tökéletességre és arra, hogy egy lépéssel mindig mások előtt járjon.
Nem véletlen, hogy már Basel előtt nyilvánosságra került a Seiko egyetlen, kizárólag klasszikus, rugós, mechanikus szerkezettel készülő típusának, a Presage-nak a zománc számlapú változata, hiszen a típus tartogatott meglepetést a kiállításra is: A Coctail sorozat eddig csak Japánban volt kapható, de annyian keresték, miután meglátták az interneten, hogy a gyár a BaselWorld alatt bejelentette a koktélok színvilága által inspirált órák nemzetközi forgalmazását.
Ebben is első
A Prospex a Seiko órák technológiai vonalát képviseli 1965. óta, amikor a Seiko elkészítette a világ első búváróráját. Az idei kiállításon ismerhette meg a közvélemény ennek az első búvárórának a reinkarnációját, amely megjelenésében hű marad az 1965-ös klasszikushoz, a használt technológia viszont a mai kor igényeinek megfelelő. A kézzel összeszerelt és finomhangolt jubileumi óra 2000 sorszámozott példányban készül, és 2017 júliusától érhető el 1.200.000 forint körüli áron – már ahol még lesz belőle, mert egy héttel a kiállítás után már azt lehetett olvasni a fórumokon, hogy a legtöbb helyen már lefoglalták az előrendelt készletet.